söndag 15 januari 2012

in my hopes and dreams

Jag har inte satt min for utanför nordens gränser, vilket jag känner att man inte behöver göra. Folk idag bara reser för resandets skull. Man ska åka utomlands bara för att alla andra gör det. Jag har varit i Norge, Danmark och Finland (: Finland kommer jag inte ens ihåg, för jag var typ ett år eller så. Men jag har mina drömresmål, platser som jag verkligen vill besöka.

London, ENGLAND
Jag har alltid drömt om att få besöka London, åka i en röd dubbeldäckare, glo på vaxdockor, London eye mm.

New York, U.S.A
Vem vill inte till New York? The big apple. Ja, hit vill jag. Strosa runt på Manhattan, köpa billiga converse. Haha, mest för shoppingen.

IRLAND
Irland, ja vad kan man säga. Vilken stad kvittar precis! Gärna en liten by, besöka Dublin kanske. Skulle bara vilja promenera genom hela Irland. Att åka hit med Ingela och Jeniefer skulle vara hur kul som helst!

Sist men absolut inte minst:
Beijing, KINA
Det står högst på listan just nu. Fast jag skulle vilja ut på landsbygden, se riktiga Kina, inte bara en massa skyskrapor. Hit vill jag åka med Emil, men först skulle jag vilja lära mig lite kinesiska (; Detta kanske blir målet för smekmånaden? Får börja spara nu då..

Vi får väl se när detta blir av. Men man kan ju få drömma i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar