fredag 23 december 2011

Är pengar verkligen det viktigaste?

Måste bara ta upp det här, nu när jag ska jobba och så. När jag har sagt att jag ska jobba julafton, juldagen, nyårsafton och nyårsdagen så har folk reagerat så här:

-Nämen, vad tråkigt! Men du tjänar ju bra med pengar i alla fall.
Som om det skulle vara därför jag tackar ja? Över min döda kropp. Visst, det är storhelg och OB-tillägg och skit, men jag skulle jobbat ändå. Jag behöver pengar dock, eftersom jag går på en skola som kostar pengar + busskort och inte får något csn. Men ändå!!
Jag tackade ja direkt när Christina ringde och frågade om jag kunde jobba i jul. Dels för att de andra ska få ledigt, kunna vara med sina familjer osv. Och dels för att det är så fruktansvärt roligt. Få spela gitarr och sjunga för de som verkligen uppskattar det och fira högtidsdagar men underbara människor.

Att jobba på dagverksamhet är underbart roligt, men även fruktansvärt jobbigt. Men det väger upp (: Haha, nu vet ni det!

Ha en bra jul, tjockskallar (;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar