tisdag 6 december 2011

Till er som vill förstå

Detta skriver jag till er som vill förstå hur det är att ha räls..

Jag har räls på övre och undre tandraden, jag har nattandställning på nätterna, gummiband på nätterna och gummiband på dagarna.

Jag var hos tandläkaren igår och fick nya "order" och lille Rustan fixade lite i käften.

Så, tänk dig att för varje liten rörelse du gör med munnen, slickar dig om läpparna, sväljer, pratar, allt, allt får hela munnen att värka. Ibland väker det som om alla tänder i munnen plötsligt skulle ramla ur och ibland så ömmar det bara.

Man kan inte tänka sig hur det är förrän man vart med om det. Jag längtar tills allt detta är över.. till sommarn har det gått två år och det var maxtiden de sa att de skulle ta. Vi får väl se..
Nu ska jag försöka sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar