måndag 16 april 2012

A day in Mullsjö

Idag vände jag på steken och gick andra vägen runt sjön till skolan. Hur skönt som helst, helt perfekt väder att gå i. Fick dock såklart skav på hälen. Hatar mina cp fötter ibland. Jag får skoskav av alla skor jag har, det kvittar hur länge jag haft dem och hur mycket jag gått in dem. Lite jobbigt ibland, så jag brukar alltid ha med mig plåster.

Aja, idag fick vi lyssna till en tjej som har jobbat som dittan och dattan inom handikappomsorgen. Just nu är hon resurs åt en kille på 1,5 år som inte har några armar. Hennes uppgift är att lära honom att klara sig själv utan assistans. Tufft.
Sedan planerade vi, tillsammans med tolken Diana, en liten kurs för dövblinda. Vi (några i klassen) ska vara med 3 eftermiddagar och hålla i stationer som vi anpassat för dem. Kommer bland annat bli tandemcykling, spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar