torsdag 29 mars 2012

The day 29/3 2012

Ja, idag. Idag har det hänt mycket och det är sjukt mycket känslor just nu. Jag är lycklig och så glad över att jag och min älskade fästman har vart tillsammans i 3,5 år idag men jag är även trött och ledsen.

Idag skulle jag på Verksamhetsinformation med jobbet, det var hur intressant som helst. Väldigt bra grejer att veta. Sen fick jag reda på att arbetsgivaren skrivit upp att jag skulle jobba, utan att ha kollat med mig. Så för att de inte skulle behöva ringa och hålla på så kom jag på middagen efter informationen. Och där var det kaos. En tant hade inte kommit, hon svarade inte när man ringde och anhöriga svarade inte, vi visste inte vad som hänt. Men så åkte hemvården dit och fann henne i sängen. Antagligen hade hon somnat in i natt.

Det är skönt och samtidigt så sjukt tråkigt. Skönt att hon fick vara så frisk och så klar i 98 år, men tråkigt att en sådan underbar dam har lämnat oss. Jag träffade henne senast i tisdags och hon var lika pigg som alltid. Henne kommer man sakna. Shit, vad jobbigt det var. Höll på att börja lipa när Gitten berättade det för gruppen. Vi tände ett ljus och sjöng "Tryggare kan ingen vara..". Fy, vad jobbigt. Man blir så fäst vid dem. Alla blir ju som en mormor och morfar för mig. Usch.

Vila i frid <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar