torsdag 10 november 2011

Min kreativitet flödar

På onsdagens sista målningslektion så målade jag klart min öhm, målning. Motivet är från en bild på mig och Emil tagen av en kompis vid den lilla sjön nedanför lägergården Sjöhaga (där jag har många minnen). Det var församlingsläger och året var 2009, tror jag. I alla fall. Det här är min tolkning i några bilder (:

 Här ovanför var jag egentligen klar, men kände att den kändes så illa tråkig. Frågade då vårt bildorakel/lärare Mattias och han sa det att jag inte skulle vara rädd för att släppa loss, använda en annan färg och bara bryta av, skapa intresse och djup. Så jag bara.. Körde på :P Och blev väldigt nöjd.

Den här bilden betyder mycket. Det är kärlek.

Orginalet. Kollar man så som om jag skulle gjort en exakt avbild så är det ju inte så likt. Men är det en sak som Mattias lärt mig så är det att man ALDRIG ska söka efter perfektion. Man ska bara använda det man har, det man kan och sedan bara köra på det. Och man överträffar sig själv.

Kommer sakna Konstonsdagarna, men nu ska vi ha avslappning istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar