söndag 16 oktober 2011

Sunday

Söndag. Sista dagen på helgen. Latdagen. Vilodagen. Deppdagen. Fundagen. Gudstjänstdagen.

Det finns många olika ord för söndag. För många känns den deprimerande eftersom det är måndag dagen efter, vilket betyder; skola, jobb, läxor mm. För vissa är det baksmälledagen och latdagen, man sover hela dagen för att orka resten av veckan. Några tycker att den är speciell, härlig, spännande för att imorgon börjar en ny vecka med nya möjligheter..

Jag blandar alla känslor, kan inte bestämma mig. Idag skulle jag upp i tid då jag skulle medverka på en gudstjänst, i ett drama. Jag sov hos Emil och när klockan ringde kände jag att jag verkligen inte ville. Jag ville inte gå upp. Jag ville sova hela dagen och bara ta det lugnt. Men jag gick i alla fall. Och det ångrar jag verkligen inte nu. Jag hade det underbart (: Jag är bara väldigt lat och bekväm av mig.. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar