fredag 5 augusti 2011

A smal reminder

Hehe, tror att jag tog upp detta i min andra/gamla blogg när jag köpt min första kamera, men det gör väl inget med en liten påminnelse? Inte gör det mig nått i alla fall!

Systemkameror. Varför, ska alla ha en systemkamera? Det är en grej som jag inte förstår mig på. En systemkamera ska man ha om man är en fotograf, med fotografiska ögon. Då man kan se ljus och motiv och knäppa fantastiska bilder och veta hur man ska använda alla olika funktioner och objektiv. INTE om man bara använder den som en digitalkamera. Hallå?! Slöseri med pengar? -Eh, jaa!

Alltså alla har inte "fotografiska" ögon. Alla kan inte se en fantastisk bild med olika skuggor, ljus och färger. Man folk i dag fattar inte det! De tror att "Åh, nu när jag har en systemkamera så kommer alla mina bilder att bli så fabulous! Och alla kommer att tycka att jag är så cool."
No way! Det är bara töntigt! Skaffa en bra digitalkamera istället. Är man fotografisk så kan man ta lika amazing bilder med en kompaktkamera som med en systemkamera.

Jag har inget "fotogarfiskt öga", jag bara gillar att ta kort på det som händer och på saker och sådant. Därför ville jag ha en kamera som funkar. Ta bilder på mina vänner och så liksom. Jag är ingen som direkt går långa promenader och fotar, även om jag tar med mig kameran när jag går ut :P

Inse fakta folk! Alla är inte födda fotografer. Deal with it!

 VS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar